sztuki walki sztuki walki aikido pfa aikido sztuki walki aikido nokken

PILATES : Ćwiczenia dla wszystkich

Pilates to zarówno metoda rehabilitacji ruchowej, doskonała forma rekreacji, a także może być stosowana w formie intensywnego treningu. Te zalety sprawiają, iż zajęcia są dostosowane dla różnych grup osób. Pilates ćwiczą wszyscy: młodzi i seniorzy, kobiety i mężczyźni, niezależnie od stopnia sprawności fizycznej. Leczniczo, profilaktycznie, wzmacniająco.

Pilates to ćwiczenia psychofizyczne. Umysł osoby ćwiczącej jest zaangażowany we wspomaganie pracy mięśni, dzięki czemu uzyskujemy lepsze rezultaty. W pilatesie zajmujemy się wzmacnianiem mięśni głębokich, czyli odciążających kręgosłup oraz stabilizujących kręgosłup i miednicę. Są to mięśnie, z istnienia których często nie zdajemy sobie sprawy (mięsień poprzeczny brzucha, mięsień wielodzielny, mięśnie dna miednicy). Nazywamy je mięśniami centrum, gdyż zlokalizowane są w środku ciała, wokół dolnych partii kręgosłupa.

Słabe mięśnie centrum, szczególnie przy siedzącym trybie życia, lub odwrotnie zwiększonej aktywności fizycznej - skutkują bólem dolnej części kręgosłupa, możliwe jest też zwiększenie się naturalnej lordozy lędźwiowej. Pilates skutecznie niweluje dolegliwości bólowe kręgosłupa.

Ćwiczenia polegają na wykonywaniu precyzyjnych i powolnych ruchów, często w niewielkim zakresie. Bardzo rozwija to świadomość ciała, co z kolei podnosi efekty pracy. Wiele ćwiczeń wykonujemy w leżeniu i siadzie, dzięki czemu nie obciążają stawów. Jest to bezpieczna forma ruchu.

Korzyści z uprawiania Pilates:

  • Wzmacniasz siłę mięśni środka i mięśni całego ciała
  • Uwalniasz się od bólu kręgosłupa.
  • Poprawiasz równowagę i koordynację ruchową
  • Uelastyczniasz kręgosłup, stawy biodrowe i barkowe oraz rozciągasz mięśnie.
  • Mobilizujesz kręgosłup do ruchu we wszystkich kierunkach
  • Poprawiasz postawę, poprzez świadomą kontrolę mięśni tułowia i kończyn.
  • Pracujesz nad wyrobieniem nawyku prawidłowej postawy poprzez świadome, poprawne ułożenie kręgosłupa, głowy, barków, miednicy.
  • Uczysz ciało poprawnych wzorców ruchowych, aby po pewnym czasie automatycznie stosować je w czasie czynności dnia codziennego i podczas uprawiania sportu.
  • Relaksujesz się, wyciszasz umysł.
  • Uczysz się pełnego, świadomego oddechu , powodując lepsze dotlenienie mięśni i mózgu, lepsze funkcjonowania organizmu.
  • Zmniejszasz poziom stresu, rozluźniasz mięśnie ramion i karku.
  • Poprawiasz krążenie krwi, co oznacza lepsze dostarczenie wartości odżywczych i łatwiejsze oczyszczenie ciała z toksyn.
  • Trening mięśni dna miednicy pomaga zachować młodość narządów położonych w dolnej części brzucha. Przywraca życiową energię w tym rejonie zarówno u kobiet, jak i mężczyzn. Już od czasu po pierwszej ciąży zapobiega wysiłkowemu nietrzymaniu moczu.

Zapraszamy na zajęcia!!!

Katarzyna Jakubik

©Copyright by Kyodö Akademia Aikido 2010